Monday 25 August 2014

MAJLIS IFTAR JAMI'E BADAR 2014


Assalamualaikum ! First of all , admin nak tanya ni ? Pakat sihat ke ? Sihat ? Alhamdulillah ! Bersyukurlah kepada Allah diatas nikmat kesihatan itu . Semoga kesihatan tersebut dapat digunakan kearah yang diredhai dan disukai Allah ya ? Insyaallah . :)

Balik kepada tajuk kita hari ini *cehh,*
Alhamdulillah .. Dengan izin dan rahmat kasih sayang Ilahi , Badan Dakwah dan Kerohanian (Badar) SM Sains Batu Pahat telah mengadakan satu majlis yang diberi nama Majlis Iftar Jami'e Badar pada. Majlis ini diadakan untuk merapatkan ukhuwah sesama kami .. Tambah tambah pada waktu ini , Badar telah menerima beberapa orang ahli baru yang terdiri daripada adik adik Tingkatan 4 (Xenthron) . Jadi , majlis ini diadakan dengan harapan agar ukhuwah kami sesama ahli lama dan juga ahli baru dapat diperkukuh dibawah lembayung kasih sayang, rahmat, dan redha Ilahi insyaallah .









Selain itu, pada hari yang sama juga, alhamdulillah salah seorang daripada ahli Badar menyambut hari lahirnya yang ke-17 iaitu Muhammad Ali Bin Abd Ghani . Alhamdulillah Allah memanjangkan usia sahabat kami ini . Jadi, pada waktu yang sama, kami bersama sama menyambut "sambutan" hari lahirnya itu . Bukan buat apa . Just ask him to give speech sikit . Hehe , 

"Sanah Helwah Ali ! Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki ! Semoga menjadi anak adik abang hamba yang soleh dan taat serta menjadi pejuang agama Allah ! Semoga Allah sentiasa melindungi dirimu,imanmu,takwamu sepanjang masa . Insyaallah ! Again , Sanah Helwah ! (:"



After that , alhamdulillah Allah memberi peluang dan ruang buat kami untuk mendirikan solat maghrib bersama sama selepas berbuka puasa beramai ramai berbumbungkan langit Allah yang maha besar dan maha luas ! Alhamdulillah ! Satu pengalaman yang jarang ditemui dan sukar didapati .. Alhamdulillah ! 




Okay, semoga Allah merahmati dan memberkati ukhuwah yang terjalin ini . Semoga Allah redha dengan ukhuwah ini . Semoga ukhuwah ini membawa kita semua ke syurga milik-Nya yang maha luas itu ! Insyaallah amin ! 

Akhirnya, saya as admin nak minta maaf andai para Pejuang Agama Allah berasa bosan dengan entry ini. Maaf sangat sangat . Apa yang baik itu datang daripada Allah dan segala kekurangan itu sudah semestinya datangnya daripada diri saya sendiri . Maaf sekali lagi . Semoga Allah merahmati dan memberkati kita semua . Insyaallah ! Saya minta diri dulu .. Assalamualaikum ..

No comments :

Post a Comment