Thursday 24 July 2014

MAJLIS KHATAM QURAN DAN MAJLIS IFTAR SM SAINS BATU PAHAT

Image result for BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Hai hai Assalamualaikum wahai Pejuang Pejuang Agama Allah sekalian .. Hari ini , apa khabar imanmu ? Apa khabar jasadmu ? Sihat ? Kuat ? Alhamdulillah jika sihat dan kuat .. Bersyukurlah kepada Allah kerana tanpa rahmat dan kasih sayang-Nya buat kita, sudah tentu kita belum tentu mendapat nikmat sihat ini . Kan ? So , bersyukurlah ke hadrat Ilahi .. :)

Sebenarnya , hari ini ingin mengimbau kembali kenangan yang berlaku pada tanggal 23 Julai 2014 yang berlaku di Surau Al-Azhar SM Sains Batu Pahat . Kenangan ini ialah Majlis Khatam Quran dan Iftar SM Sains Batu Pahat kali ke-3 . 

Program atau majlis ini bermula pada jam 4.40 petang dengan mendirikan solat fardhu Asar secara berjemaah .  Tepat jam 5 petang , Majlis Khatam Quran dimulakan ..

Selepas itu , para peserta Program Ihya' Ramadhan yang berjaya diberikan hadiah 50 minit kemudian . Maksudnya 5.50 petang la .. Tahniah diucapkan kepada para pemenang .

Sementara menunggu berkumandangnya azan maghrib , tayangan multimedia dan juga sedikit tazkirah ringkas telah dilaksanakan bagi mengurangkan kebosanan para pelajar dan para guru . Bukan itu sahaja, ini juga dapat meningkatkan ilmu warga SEHEBAT . 

Selepas berkumandangnya azan maghrib , para pelajar dan para guru dibekalkan dengan sedikit kuih muih dan juga buah kurma untuk berbuka puasa . Jam 8 malam, warga SEHEBAT bergerak menuju ke Dewan Seri Banang untuk menjamu selera . 

Majlis bersurai tepat jam 10.00 malam dengan Penyampaian Sumbangan kepada Anak Anak SEHEBAT yang yatim dan kurang berkemampuan . Diharapkan dengan sumbangan yang sedikit ini dapat memberi sedikit sinar kebahagiaan dan kecerian buat mereka untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri . Insyaallah . 

Wallahu 'Alam .

No comments :

Post a Comment