Sunday 15 September 2013

PROGRAM IHYA' RAMADHAN 2013/1434


PROGRAM IHYA' RAMADHAN

Sepanjang bulan Ramadhan yang lalu, Badan Dakwah dan Kerohanian (BADAR) Sehebat telah diberi kepercayaan bagi mengelola program sulung ini. Badar Sehebat juga turut dibantu oleh Persatuan Pelajar Islam Sehebat. Pelbagai aktiviti telah diadakan termasuklah :

  • Pertandingan Tilawah Al-Quran
  • Pertandingan Melaungkan Azan
  • Pertandingan Tulisan Khat
  • Pertandingan Nasyid (solo lelaki)
  • Pertandingan Kuiz Ihya' Ramadhan
  • Pertandingan Hafazan Al-Quran
Para hakim yang adil lagi saksama
(Ustaz Ishak dan Ustazah Ummi)

Antara surah-surah yang perlu dihafal oleh peserta pertandingan hafazan

Para peserta sedang tekun melakukan Khat
Salah seorang peserta tilawah al-quran
Sepanjang bulan Ramadhan juga, pelajar-pelajar Sehebat telah mengadakan tadarus al-Quran yang diketuai oleh Naqib/Naqibah bagi kumpulan usrah masing-masing.

Alhamdulillah. Berkat usaha dan kerjasama yang diberikan oleh semua warga Sehebat, Program Ihya' Ramadhan telah berjaya dilangsungkan dengan jayanya.

Semoga program seperti ini dapat menanamkan nilai nilai murni Islam didalam diri kami semua . Dan diharapkan juga aktiviti yang baik didalam Program Ihya' Ramadhan ini seperti Tadarus Quran dan Hafazan itu dapat diteruskan pada bulan bulan yang lain juga . 

Akhir sekali , kami Warga Badan Dakwah dan Kerohanian ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada seluruh Warga SM Sains Batu Pahat dan juga Warga Persatuan Pelajar Islam diatas segala kerjasama yang dicurahkan dalam menjayakan Program Ihya' Ramadhan ini .. Alhamdulillah dan terima kasih ! :)

Wallahu 'alam ...

No comments :

Post a Comment